בכל הזמנה מאתר עליאקספרס (Aliexpress.com) יש זמן הגנה.
הגנת הצרכן היא בעצם תקופה ובה יכול הצרכן להתלונן על ההזמנה מכל סיבה שהיא:
המוצר לא הגיע, איכות המוצר אינה כפי שתיאר המוכר, סוג הבד שונה, המוצר פגום ועוד…
לכל מוצר זמן הגנה שונה אך לרוב זמן ההגנה הוא 45-60 ימים.
זמן ההגנה נמשך גם שבועיים לאחר אישור קבלת המוצר
ניתן להאריך את זמן ההגנה
כשאנו מבקשים להאריך את זמן ההגנה על המוכר לאשר לנו הארכה זו, ברוב מוחלט של המקרים המוכר יסכים להארכת זמן ההגנה. אולם במידה וזמן ההגנה עומד להסתיים בימים הקרובים, מומלץ לפתוח דיספיוט ולא לבקש להאריך את זמן ההגנה, ליתר בטחון.
פתיחת דיספיוט
איך ומתי פותחים דיספיוט באתר עליאקספרס ומה נעשה כדי להגדיל את הסיכויים לקבל החזר.
באופן כללי ישנם 2 סיבות לפתיחת דיספיוט:
1- המוצר לא הגיע וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים
2- המוצר הגיע פגום או שונה מהתיאור באתר
במידה והמוצר לא הגיע וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים (נותרו מספר ימים בודדים) יש לפתוח דיספיוט ובכך לוודא שההגנה שלכם כצרכנים לא מסתיימת.
במידה והמוצר הגיע פגום או שונה מהתיאור במוצר, יש לפתוח דיספיוט, לבחור מהי סיבת הדיספיוט, לפרט במלל מה התלונה שלכם והכי חשוב לצרף תמונות או וידאו שיוכיחו את טענתכם.
רצוי מאוד לצרף תמונות שהמוכר פרסם לצד תמונות של המוצר בפועל ולהדגיש על התמונה את ההבדלים
זכיתם בדיספיוט – הכסף יוחזר לחשבון הבנק של כרטיס האשראי תוך 3-15 ימי עסקים
מונחים כלליים בהתנהלות דיספיוט (סכסוך) :
respond – להגיב למוכר / לספק הוכחות נוספות
Modify – לשנות את סיבת הדיספיוט
escalate – להסלים, להעביר את המחלוקת ליישוב של הנהלת עליאקספרס
הסבר על פתיחת דיספיוט
יש להכנס לחשבון שלי – ההזמנות שלי (ראו תמונה)
בוחרים את המוצר שעליו רוצים לפתוח דיספיוט ולהכנס לפרטי הזמנה
בוחרים החזר/החזרה
בוחרים את סיבת הפתיחת דיספיוט:
1- המוצר לא הגיע וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים
2- המוצר הגיע פגום או שונה מהתיאור באתר
חשוב להשקיע בסיבת פתיחת הדיספיוט ( להעלות תמונה, לכתוב שהמוצר לא מעור, בד לא איכותי או לא כותנה כמו שצוין . רשום שהס"מ 26 והגיע 27 ואפשר לצלם ליד ס"מ וכו…)
אחרי הכנסת ההוכחות ובחירת סיבת הערעור – מאשרים ונקבל אישור והעברת הסטאטוס לתגובת המוכר.
אחרי כמה ימים תראו תשובה האם הערעור התקבל ואם כן כספכם יוחזר לכם.
בהצלחה!!